2010. június 24., csütörtök

Hetven-hatvannyolc

Van mottó is:
Q. Do you think the two of you will now have an affinity for the rest of your playing careers and long into your retirement?
NICOLAS MAHUT: That's for sure, yes.
John Isner d. Nicolas Mahut 6:4 3:6 6:7 7:6 70:68.


Hú.

Nicolas Mahut annyira gyönyörű teniszt játszik, mint csak kevesen, és legszívesebben én is így játszanék, ha tudnék. Isner elképesztően nagyot fejlődött az utóbbi egy-két évben, már egészen tisztességes tenyerese is van, feltéve, hogy nem mozgásból kell ütnie, de azért alapvetően még mindig egy szervamasina. Úgyhogy Mahut-nek drukkoltam, nem is lehetett kérdés.

Hát ez most tök mindegy volt.

Tenisztörténelmet láttam, biztos vagyok benne, hogy ilyen az én életemben ilyen nem lesz még egyszer. 11 óra 5 perc, 183 gém. Csak a döntő szettet 8 óra 11 percig játszották, ami ezért vicces, tekintve, hogy az eddigi leghosszabb meccs tartott 6 óra 33 percig.

Ez a meccs külön életet élt, saját levegője, saját ritmusa, saját hangulata volt. A Sport1 ugye tegnap kapcsolódott be döntő játszma 20:20-nál, onnan én is csak bámultam, miközben a többi pályán ötszetteseknek lett vége, meccsek kezdődtek és végződtek Dél-Afrikában is.

De Mahut és Isner csak szerváltak rendületlenül, láthatólag a break leghalványabb esélye nélkül. Rég elfelejtettem, kinek drukkolok, kicsit olyan volt, mintha a két ember nem egymás ellen, hanem vállt vállnak vetve, együtt küzdött volna valamilyen célért.

A végén nyilván az döntött, hogy egy 206 centis ember könnyebben szerválja ki magát a szarból, mint egy alacsonyabb, és Mahut-nek ez egyszer, egyetlen egyszer nem sikerült. Hát nem csoda, hatvannegyedszer adogatott a meccsben maradásért (mongyuk az összes adat közül nekem ez a legdöbbenetesebb szám).
I don't know. I guess it was just meant to be or whatever. You know, I mean, in a way I'm kind of glad it happened, although I am pretty tired. It's pretty nice to be a part of that match.
John Isner
Watch live streaming video from wimbledon at livestream.com

I just want them to remember that we were just two big fighters, and one of them just won.
Nicolas Mahut
Watch live streaming video from wimbledon at livestream.com

Vannak, akik ilyenkor azzal jönnek, hogy be kéne vezetni a döntő szett tie-breaket. Úristen, mit vesztettünk volna! Idézném Isner véleményét a fenti interjúból:
Q. Are you for the tiebreaker in the fifth set?
JOHN ISNER: At Wimbledon?
Q. Yes.
JOHN ISNER: No. I think you should play it out.
Végigjátszottátok, fiúk. Le a kalappal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blog Widget by LinkWithin