2007. szeptember 8., szombat

School's In For The Autumn

Az iskola persze a világ legjobb munkahelye lenne, ha nem lenne benne gyerek, de hát mit csináljunk, van. Ráadásul idén osztályfőnököt csináltak belőlem. Nem gáz, elvagyok én a gyerekek lelkének ápolgatásával, a papírmunkát kibírom valahogy, a megszerveznivalókat megszerveztetem valami agilisabb gyerekkel vagy az osztályfőnök-helyettessel (aki a lógósok szülei utáni telefonálást intézni fogja, az tuti), a bizonyítványokat meg megíratom anyámmal, juppiiiii.

Szóval csávókáim általános iskolai nyócadikas átlaga a bizonyítványok alapján kemény 2,8 volt (ebben nincs benn a tesi meg az ilyesmi). Egyetlen darab ötöst találtam, az egyik fickó informatikából bravúrkodott. Jut eszembe, volt egy ötös hit- és erkölcstanból is, nyilván ez a csaj lesz az osztály tökéletes angyala. Viszont cserébe volt olyan, akinek még át kellett mennie a pótvizsgán, hogy jöhessen. Az egyiknek meg szerepelt olyan a tantárgyak között a bizonyítványában, hogy külalak. És közepest kapott belőle. Muhaha.

Szóval ha beszabadulok közéjük, nem intelligenciától csillogó tekintetek fogadnak. Nem baj. Tényleg nem. A baj az lesz, ha bunkók lesznek, akikkel nem lehet szót érteni, ha megint a rendőrségre kell járnom, mert tolvaj lesz közöttük, mint megtörtént, amikor egy korábbi iskolában osztályfőnök voltam.

De nem bírok úgy hozzájuk állni, meg senkihez valójában, hogy hű, basszus, ezek milyenek má'. Volt kolléga, aki kijött tőlük az első órájáról, és azt mondta nekem, "hát részvétem". Nem tudtam ezt így felfogni soha. Aki eleve így kezeli őket, az mégis, mit vár cserébe? Ijesztő, mennyi az olyan tanár, aki a gyerekben csak a rohadékot látja, akit meg kell törni, és azt gondolja, az a jó, ha félnek tőle. Nekem a gyári beállításaim olyanok, hogy emberszámba veszem őket, és amíg nem adnak rá okot, nem mondok és nem gondolok rosszat róluk. Senkiről. És ezt persze visszakapom. Mert megbíznak bennem, elfogadják, amit mondok nekik, megteszik, amire megkérem őket, meg néha még az is előfordul, hogy tanulnak kicsit (de szigorúan nem viszik túlzásba).

Hát, iskoláról ölég is ennyi. Sok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blog Widget by LinkWithin