2008. december 9., kedd

Daliás idők

Van ez a vérnyomásbiznisz ugye, amit azért mégse hagytam annyiban, úgyhogy elmentem az új dokihoz (aki egy évvel alattam járt gimibe), ő meg elküldött többek között hasüregi ultrahangra, merthogy aszongya, az én koromban (márminthogy relatíve fiatalon) a magas vérnyomás oka simán lehet a vese.

Szóval ma délelőtt megnéztem a vesémet egy monitoron. Utoljára Lócit láttam hasonló technikával, és az jobb volt ugyan, de azért ez is tetszett. Van egy kellemetlen emlékem egy 15 évvel ezelőtti veseultrahangról (merthogy kövem volt), de ez most nem csikált egyáltalán, és nem is álltak neki görcsösen rángatózni az izmok az oldalamban.

Node jó tudni, hogy "a cholecysta kőmentes, híg epével telt, a máj nem nagyobb, szerkezete reflectivitása megtartott, a pancreas UH képe szabályos, a lép normális nagyságú, szerkezete homogén". A vesém meg "daliás". Ez utóbbi nem a leleten szerepel, hanem a doki személyes közlése.

Viszont van valami a bal vesémen, ami állítólag egy "összeesett ciszta" (collobalt kéregcysta!) lehet. Úgyhogy megyek CT-re (de előbb még van a jövő héten egy szívultrahang is). Az orvosok nem tűntek épp zaklatottnak, szóval nem hiszem, hogy izgulnom kéne, ezt meg úgyse olvasom el - na jó, lehet, hogy mégis, de nem vagyok egy hipochonder típus, és ugyebár az én cisztám "összeesett".

Érdekesnek azért érdekes lesz, CT-t eddig csak a Doktor House-ban láttam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blog Widget by LinkWithin