2008. december 20., szombat

Újabb gyermekeim

Ha most hevenyészve jól számoltam össze, mindent egybevéve ők a huszonkettedik és a huszonharmadik:


És még mindig jó kézbevenni egy újat, meg megmutatni barátoknak, szülőknek, kedvenc diákjaimnak (E már haza is vitt egy példányt a Fétis-ből a szünetre kölcsön, miután a csütörtöki osztályfőnöki órán nagyon belelendült.)

És továbbra is utálok beleolvasni a saját fordításaimba, mert marha elégedetlen vagyok magammal mindig. Találok kretén szóismétléseket (azzal vigasztalom magam, hogy 12 ívben néhány ilyen elkerülhetetlen, és különben is: mér nem nyúlt bele a szerkesztő?), egy-egy megbotló mondatot, ezt-azt.

Illetve a Legenda vagyok igazság szerint tetszik. Így, hogy egy fél év távlatából beleolvasok, úgy érzem, sikerült visszaadni az eredeti mondatainak szikár kopogását. Nem is szólva a kisregény után következő novellák némelyikének igencsak sajátságos stílusáról. Szóval jó lett, na (úgyis mint önfényezés). Meg máris egy csomóan mondták, hogy látták a filmet, úgyhogy tán emiatt még meg is veszik majd sokan.

A Fétis meg annyira nem tetszik (már most a saját munkámról beszélek), bár igazság szerint az az érzésem, hogy az elsőkönyves írónő kiforratlansága jön kicsit át az én mondataimon is. Mindenesetre utólag egy-két mondatot másképp csinálnék. Megnyugtató viszont, hogy apám már a felénél jár, és tetszik neki, és szerintem megmondaná, ha baja lenne. És már láttam a főutcán a kirakatban is, az meg mindig jól esik.

Különben meg a Bookline-on olcsóbbak, mint a Librinél, úgyhogy itt érdemes megvásárolni őket, felebarátaim:
Ricard Matheson: Legenda vagyok
meg
Tara Moss: Fétis

6 megjegyzés:

  1. Gratulálok, jól mutatnak.
    Osztályfőnök vagy? Hol?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, tényleg jól néznek ki szerencsére, meg belülről is.

    Itten vagyok osztályfőnöke egy 17 fős (de egy az ősziszünetben lelépett a nevelőotthonból, ahol élt, és azóta körözik) szakképzőiskolás osztálynak, akikből lovasok meg gazdák lesznek.

    VálaszTörlés
  3. Hú de jól hangzik. ahol én lakom, még 58 éve még falu volt, lóval, malaccal, mindennel. Akkor csatolták a fővároshoz
    mondjuk mi is parasztházban lakunk, vályogfal, fúrt kút. (egyik osztálytársam neves patkolókovács már)
    kicsit odébb meg a nyaralókúriák állnak (hangulatos).
    az jó, hogy nem túl nagy az osztály... sőt, kamaszoknál gondolom jó is. ahogy nézegettem a képeket, megint olyan suliban taníthatnékom lett...
    tök szuper, h ennyi minden bejött Neked:) az is, h az osztályt érdekli, amit csinálsz, biztosan motiválja őket.

    VálaszTörlés
  4. Mondjuk én nagyon városi gyerek vagyok, és most is a belvárosban lakom (igaz, családi házban, ami részben vályog, de kút nincs, és még a puli is szobakutya anyáméknál az udvar túloldalán). Teljesen véletlenül kerültem ide dolgozni három (négy?) éve. A műhelyt meg a lovardát pár hete láttam először, amikor én kísérgettem körbe a városi tévéseket a suliban.

    És hát ja, sok minden bejött. Sok minden meg nem, a tücsök rúgja meg, de hát így megy ez.

    VálaszTörlés
  5. eszembe jutott, elmesélem, van az ikesnek ellenkező trendje is, a 9.5 éves fiam ma azt a kérdést tette fel: milyen gyümölcs termik nyáron?

    mivel eltűnök a virtuális térből egy időre, most kívánok
    Boldog Karácsonyt és még sikeresebb új évet!

    VálaszTörlés
  6. Ez is csak illen paradigmaállítgatás, majd leszokik róla a srác. Vagy elindít egy mindent elsöprő nyelvi változást. :)

    Neked is viszont minden szépet és jót, főleg rengeteg nagyszerű fordítást.

    VálaszTörlés

Blog Widget by LinkWithin